Muzeum Guggenheima

Założeniem projektowym jest uzyskanie atrakcyjnej, odpowiadającej rangą oraz potrzebom użytkowników budynku o ciekawej formie wielofunkcyjnej przestrzeni publicznej. Budynkowi nadano odpowiednią skalę oraz formę dla pełnionej funkcji przy charakterystycznej, nadmorskiej lokalizacji. Dodatkowo budynek sygnalizuje swoją obecność w mieście w sposób nie przesłaniający jego panoramy. Bryłę poddano transformacji geometrycznej aby maksymalnie wykorzystać jego płaszczyzny do celów użytkowych. Uformowany w ten sposób budynek integruje funkcje wewnętrzne z zewnętrznymi. Dwa skrajne narożniki bryły zostały podciągnięte do góry na różne wysokości, tworząc od strony zatoki dominantę oraz od strony miasta podniesioną strefę wejściową do muzeum. Dominanta pełni rolę tarasu widokowego na miasto i zatokę oraz stanowi punkt odniesienia dla pływających jednostek. Powstałe w wyniku transformacji załamania i spadki w geometrii bryły umożliwiają dostęp zwiedzającym do funkcji rekreacyjno-rozrywkowych zlokalizowanych na dachu budynku.
  • lokalizacja: Finlandia, Helsinki
  • zamawiający: The Solomon R. Guggenheim Foundation
  • konkurs architektoniczny: projekt koncepcyjny
  • powierzchnia użytkowa: 7200 m2

Centrum Prywatności

Niezbędne

Pliki cookies niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszej strony internetowej. Są to m.in. pliki, które pozwalają zapamiętać Twoje preferencje, ustawienia, zgody, itp.

Dzięki tym plikom możemy m.in. wyświetlić Ci to okno z ustawieniami prywatności.

GDPR, WordPress

Marketingowe

Dzięki plikom cookies od poniższych operatorów, możemy skuteczniej oferować nasze usługi zainteresowanym klientom. Pliki te w żaden sposób nie identyfikują konkretnych osób. Mogą posłużyć do profilowania reklam i komunikatów marketingowych, które Ci wyświetlamy.

Np. jeśli zauważymy, że zainteresowała Cię nasza oferta, poniższe pliki cookies pozwolą nam wyświetlić Ci baner oferujący zniżkę na nasze usługi.

Marketingowe, Google AdWords Conversion, Google Dynamic Remarketing, DoubleClick, DoubleClick Ad Exchange, Google AdWords User Lists

Analityczne

Dzięki plikom cookies od poniższych operatorów, możemy udoskonalać naszą stronę internetową i podejmować świadome decyzje dot. rozwoju naszej oferty. Poniższe narzędzia zbierają wyłącznie zanonimizowane dane (czyli takie, których nie można wykorzystać do identyfikacji konkretnej osoby). Dane te mogą zawierać informacje o sposobie korzystania z naszej strony internetowej (np. czas spędzony w witrynie, odwiedzone zakładki, podjęte działania, wykonane kliknięcia, geolokalizacja dostawcy internetowego, informacje o urządzeniu, itp.).

Analityczne, Google Analytics, Google Audiences